На перший погляд, просте пристрій для скошування трави з допомогою двотактного двигуна, має тонку настройку. Ремонт бензокоси необхідно довірити фахівцеві або самому вивчити техніку, користуючись інструкцією по експлуатації. Технічне обслуговування коси вести необхідно. Змащення редуктора, заміна ліски, заточка зубів можуть проводитися своїми силами.
Несправності бензокоси і способи їх усунення
Будь-який тип бензокосами має порожнисту штангу, в якій поміщений сполучний трос між валом двигуна і нижнім редуктор, що передає обертання на робочий орган з ріжучим інструментом. У верхній частині розташований карбюратор і мотор, внизу – редуктор і робочий інструмент, закритий кожухом. У середній частині є поперечна ручка, в якій розташовані кнопки управління. Для розвантаження рук, є розвантажувальний пояс, що утримує штангу торсом оператора.
При виборі бензокоси краще апарат з двотактним двигуном, ніж чотиритактним. Двотактний мотор маневреннее і простіше в ремонті. З чотиритактним вузлом нижче рівень вібрації.
з цього випливає, ремонт бензокоси полягає в усуненні несправностей;
- не запускається двигун;
- ріжучий механізм не набирає обертів;
- двигун глухне;
- гріється редуктор;
- чути сторонній стукіт, сильна вібрація штанги.
Перш ніж усувати несправність, потрібно провести діагностування, визначити неробочий вузол.
Важливо знати точки змащення інструменту. Постійний догляд, очищення апарату після роботи дозволять продовжити термін його експлуатації. Перед роботою необхідно підтягти кріпильні болти, приготувати пальне і заправити бачок.
Не заводиться двигун бензопили
Якщо механізм не заводиться, відразу глухне, послідовно перевірити:
- є паливо в бачку;
- справність свічки запалювання;
- чистоту повітряного і паливного фільтра;
- чистоту сапуна і випускного каналу.
Заправляти необхідно свіжоприготованою сумішшю на основі АІ-92, масло вводиться для точного дозування медичним шприцом. Це допоможе уникнути дорогого ремонту бензопили.
Необхідно переконатися, що свічка робоча, дає іскру при зіткненні з корпусом. В такому випадку необхідно просушити свічковий канал, почистити і просушити саму деталь. Можна свічку поміняти, але канал все одно потрібно сушити протягом 40 хвилин. Перевірити справність високовольтного дроти, може не завжди є контакт. Несправність у блоці запалювання при ремонті бензокоси, своїми руками не усунути.
Якщо при знятому повітряному фільтрі і двигун не глохне, причина в ньому – потрібна заміна або очищення. Заміну фільтра на паливі ведуть з великою обережністю. Після перевірити чистоту сапуна, прибрати сітку глушника і прочистити випускний канал.
Ремонт і змащування редуктора бензокоси
Роль редуктора полягає в передачі обертального моменту з вала двигуна на ріжучий інструмент через 2 зубчасті шестерні з різною кількістю зубів. Крутний момент передається під кутом 30. Число оборотів нижнього ріжучого диска менше обертів двигуна в 1,4 рази. Шестерні повинні бути чистими і змазаними. Для подачі масла на зуби зверху є отвір під гвинт.
Змащення редуктора бензокоси виконується не рідше одного разу за сезон. Якщо робота інтенсивна, або з’явився сторонній шум у нижньому вузлі, необхідно змащувати частіше.
Спочатку слід очистити від землі і трави місце, де пробка закриває отвір. Викрутити пробку відповідним інструментом, він додається в комплекті з пилкою. Використовуємо консистентне мастило з тюбика. Вибирається або рідна мастило від виробника, або відомі якісні склади, такі як Олео-Мак, Літол -24, Азмол 158. Розкриваємо захисний шар тюбика і укладаємо інструмент на бік. Потихеньку обертаючи ніж, мастило видавлювати в корпус редуктора. Шестерні, провертаючи, розносять складу зубцями по всій поверхні. Також налити мастило можна спеціальним шприцом.
Недолік або велика кількість мастила можуть призвести до нагрівання редуктора. Чутний стукіт і люфт сигналізують про руйнування підшипника або попаданні бруду з-за пошкодження пиляків. Заміну підшипників необхідно вести з допомогою знімача, не використовуючи метод розігріву.
Якщо редуктор хитається і їздить по штанзі, необхідна заміна корпусу, або стягнути тимчасово хомутом вузол, щоб закріпити його на трубі. Якщо перестав обертатися ніж, значить, шестерні не входять в зачеплення – зносилися або искрошились зуби. Буде потрібно заміна пари з повним розбором вузла.
Розбирання редуктора з демонтажем валу і підшипникових вузлів не можна вести за допомогою нагрівання. Метал при нагріванні втрачає свої міцнісні якості і надалі вузол стає ненадійним. Для зняття підшипників користуються знімачем.
При заміні редуктора необхідно підібрати новий вузол, керуючись:
- діаметром труби;
- діаметром приводного вала;
- перерізом приводного вала;
- способи кріплення захисту
Догляд за ріжучими вузлами бензокоси
Різальна гарнітура з часом тупиться або зношується. Робота з інструментом стає напруженою, навантаження збільшується, якість покоси погіршується. Металеві пильні полотна заточують, пластикові змінюють.
Якщо ріжучим інструментом служить волосінь, вона поступово зношується, і в котушку встановлюють новий матеріал. Принцип роботи різака з волосінню укладено в поступовому розкручуванні котушки під дією відцентрової сили. При контакті з травою волосінь стирається, котушки подається поступово. Особлива намотування потрібна для того, щоб два ріжучих елемента виходили одночасно і не плуталися між собою.
На малюнку показано, як правильно намотувати волосінь на котушку бензокоси. Перед тим, як намотати нову волосінь необхідно:
- відгвинтивши насадку, акуратно зняти кришку, притримуючи пружину рукою;
- з котушки прибрати обривки старої волосіні;
- відміряти 5 метрів нової струни і скласти її навпіл;
- в котушці напрямні під 2 кінця, зачепити за середньою частиною виїмку і намотувати за напрямком стрілок для кожної половини струни;
- 20 см провести через спеціальні виїмки на протилежних кінцях котушки;
- встановити пружину і шайби, вивести кінці волосіні назовні, закрити барабан кришкою.
Для того щоб краще засвоїти, як поміняти волосінь на бензокосе, дивіться відео.
Заміна волосіні в тримерной голівці бензокоси — відео
Читайте також: Бензокоса Штиль – народний інструмент
Leave a Reply