Бензокоси, як і весь бензоінструмент для саду, не є складним в обслуговуванні технікою. Ремонтувати, настроювати самостійно можна і потрібно. Наприклад, регулювання карбюратора бензокоси своїми руками – справа п’яти хвилин.
Карбюратор від бензокоси — це вузол у системі живлення. У ньому, як і будь-яких карбюраторах, йде процес змішування повітря та пального (бензину) для подальшої подачі в рухові циліндри.
У цьому процесі головне – правильна пропорція пального і повітря, для чого і регулюють карбюратор.
Основні проблеми і несправності карбюратора.
Сітчастий фільтр. З цим елементом чаші всього дві проблеми:
- Засмічення.
- Поломка.
Для того, що визначити причину поломки відкручується кришка паливного фільтра для вилучення сітчастого фільтра. Якщо на ньому просто накопичилася бруд, то допоможе промивання в бензині або продувка.
При видимих пошкодженнях на сітчастому фільтрі потрібно обов’язково ставити новий. Також можуть бути пошкодження на патрубку підведення палива (при ремонті практикують перевірку цього елемента).
Пусковий пристрій карбюратора в більшості випадків не функціонує через засмічень. Слід використовувати для промивання ацетон або той же бензин.
Продування частин карбюратора з засміченням стисненим повітрям – допустима і зручна практика ремонту.
Корпус дросельних заслінок, місця зв’язок деталей карбюратора, впускний або випускний трубопровід – всі перераховані частини схильні розгерметизації. Перевірити напевно можна примітивним способом – проблемну ділянку намазати мильною піною.
Пристрій карбюратора бензокоси
Основа карбюратора бензокоси – алюмінієвий корпус. У ньому розташовано дифузор (отвір з внутрішніми контурами). Через цей отвір нагнітається повітря. Від перерізу (прохідного отвору) дифузора залежить швидкість подачі кисню (повітря).
Дифузор оснащений паливними каналами. З них втягується паливо за допомогою потоку повітря.
Зовні на карбюратор встановлюють:
- насос паливний;
- систему жиклерів;
- систему регулювання суміші палива з повітрям;
Принцип роботи карбюратора бензокоси
Дросельна заслінка визначає кількість повітря для подачі, а від цього безпосередньо залежить потужність двигуна.
В карбюраторну систему паливо засмоктується насосом (мембраною). Потім проходить через штуцер в карбюраторі. Далі рідина рухається через впускний і випускний клапани насоса. Фільтрується сіткової. За игольчатому клапану рухається в мембранну камеру.
Поетапна робота пристрою:
- Подача повітря в трубку з повітряної перегородкою (заслінкою). Перегородка регулює інтенсивність повітряного потоку.
- Система подачі палива обов’язково заужена дифузором для збільшення швидкості потоку.
- Бензин через поплавкову камеру і жиклер трубку з звуженням. Камера з поплавцем регулює тимчасовий обсяг бензину. В поплавковою камери рівень тиску нейтральний, а в трубці зі звуженням вже низький. Завдяки перепаду тиску, паливо проникає через жиклер.
- Прискорення повітряного потоку сприяє перенесенню палива (бензину) і його розпорошення. В результаті утворюється повітряно-паливна суміш необхідної пропорції або щільності.
- Повітряно-паливна суміш проникає в циліндр двигуна через паливну трубку.
Від площі відкритої повітряної заслінки залежить рівень щільності повітря в системі. Чим ширше відкрита заслінка, тим більше витрата палива і потужність.
Простіше кажучи, регулювання карбюратора на бензокосе – створення оптимальної паливної суміші за рахунок коректної подачі повітря.
Як відрегулювати карбюратор на бензокосе
Подальша налаштування карбюратора бензокоси своїми руками виконується регулювальними гвинтами. Всього їх три:
- правий;
- лівий;
- нижній.
Правий (L) – регулювання паливної суміші для низьких оборотів.
Треба знайти максимальні оберти на холостому ходу. Для цього неспішно вивертають гвинти (L) вправо і вліво.
Для регулювання повертають гвинт на чверть обороту обов’язково проти годинникової стрілки.
Нижній (T) – відповідає за регулювання двигуна на холостому ходу.
- за годинниковою стрілкою – збільшення;
- проти годинникової – зменшення.
Для правильного регулювання саме холостого ходу характерно:
- стійка робота холодного двигуна;
- не завищені обороти гарячого двигуна;
- для тримерну головку великий запас оборотів;
- стійка робота двигуна при зміні положення (різкий підйом або спуск ножа).
Лівий (Н) – регулювання суміші на високих оборотах. (Гвинт налаштовують останнім).
Від лівого гвинта (Н) залежить загальна регулювання максимальних обертів, потужності двигуна, температури і витрати бензину.
Настроїти карбюратор бензокоси з останнім гвинтом виконується так:
- Відкрити дросель на повну, при цьому видати повний газ. Обертати гвинт за годинниковою стрілкою до тих пір, поки не впадуть обороти (в цьому випадку орієнтують на слух).
- Повернути гвинт як можна повільніше проти годинникової до нерівної роботи двигуна.
- Потім назад повернути зовсім трохи, ледь почувши стабільну, рівну роботу.
- Для більш наочного застосування навичок зручніше розглянути роботу досвідченого користувача:
Цікаво, що з точки зору автора відео, настроювання (її правильність) визначають за кольором свічки, а не тільки по оборотах і стабільності двигуна.
Правильна налаштування карбюратора своїми руками в даному випадку – згоряння паливної суміші без залишку, колір свічки повинен бути світло-коричневим.
Регулювання карбюратора мотокоси на практиці — відео
Читайте також: Огляд та порівняльна характеристика моделей бензопили марки Чемпіон
Leave a Reply